Als je de aandacht wilt trekken en vasthouden, zorg dan voor sterke tekst! Er wordt gezegd dat tekst niet meer gelezen wordt. Dat komt niet uit de lucht vallen. Juist daarom moet wat je schrijft, roept of vertelt raak zijn! Bondig, wervend, humoristisch, meeslepend, dramatisch of griezelig: Als het maar raakt!
Elk bedrijf en ieder product heeft een verhaal. Maak dat verhaal zo interessant mogelijk en houd het kort!
Wie online gevonden wil worden, moet relevantie bieden. Zeker in tekst. Google beloont voor zoekers relevante teksten met hogere page rankings en willen we dat niet allemaal? Ook hoeven deze teksten niet kort te zijn; integendeel zelfs. Als de kernboodschap maar kort, krachtig en duidelijk is, kun je daarna de diepte in. Bied je verhaal in ieder geval lees- en scanbaar aan.
Daarnaast gebied de eerlijkheid te zeggen dat relevante teksten alleen niet genoeg zijn om goed gevonden te worden. Daar komt meer bij kijken. De structuur en de opbouw van je site bijvoorbeeld. Die structuur zetten wij op basis van de voor de klant (en zijn zoekers) meest belangrijke zoekwoorden. Zo komen we toch weer bij het fenomeen ‘tekst’ terecht. Moraal van dit verhaal: Tekst telt!
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden dus vertelt een video een heel verhaal. Toch dateren de ’stomme films’ uit een grijs verleden. Een goede foto in een post of advertentie kan niet zonder een bijpassende en versterkende tekst en ook video heeft vaak tekst nodig. Sterke beeld/tekstcombinaties maken is een vak.
Vragen? Wij helpen je graag.