Niets in jouw en onze snelle wereld is tijdloos maar een logo dient wel tijdbestendig te zijn. Voor hoelang? Dat is lastig in cijfers uit te drukken. Dit heeft ook te maken met de aard van de organisatie en de branche waarbinnen je bedrijf actief is. Wat wel als een paal boven water dient te staan is een goede leesbaarheid van je logo. In kleur, in zwart/wit, diapositief en welke uitvoering dan ook. Veel bedrijven in en buiten Zeeland wisten en weten Wigman Van Dijk On & Offline Creatief te vinden voor het ontwerp van hun logo of beeldmerk.
Herkenbaarheid, al dan niet geholpen, is een volgend criterium. Je wilt dat je publiek je logo herkent, waar men het ook tegenkomt: Er dient een associatie te zijn met je bedrijf, je product en of dienst. Een logo of beeldmerk is dus niet simpel maar wel eenvoudig. En dáár zit’m de kneep. Het komt in het ontwerpen van logo’s vaak neer op de kunst van het weglaten. Eerst wordt er van alle geschetst en ontworpen vanuit diverse invalshoeken en perspectieven; althans bij ons. Daarna wordt het filtereren, schrappen en schaven. Dit net zolang tot de ontstane beeld/tekstcombinatie voldoet aan de eerder gestelde criteria.
Voordat Ignace – onze ontwerper – aan de slag gaat, wil hij graag meer van je weten: Wie je bent, wat je doet, wat je drijft, wat je aanspreekt en wat juist helemaal niet. Wat is de kracht van je bedrijf, de toegevoegde waarde van je product en zo nog veel mee? Aan de hand van de antwoorden op deze vragen gaat hij aan de slag: dat vergt wel enige tijd: een logo ontstaat, groeit en uiteindelijk is het daar. In de tussentijd wordt er van alles gemaakt en even hard weer weggegooid. Het is een mooi proces; zo’n logo ontwerpen. In de regel ontwerpt Ignace drie varianten waarvan er één zijn favoriet is. Maar het draait in deze om wat jij mooi vindt, of bijzonder. Jouw keuze is bepalend.
Kennis maken? Mail of bel; het is vrijblijvend.